متخصص پوست بیش از سه هزار بیماری و عارضه مربوط به پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی (پوشش داخلی پلک ها، بینی و دهان) را تشخیص و درمان می کند.

به گزارش اطلاعات گروه اجتماعی «ایسکانیوز»، متخصص پوست یا پوست به تشخیص و درمان بیش از سه هزار بیماری و عارضه پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی (غشای داخلی پلک، بینی و دهان). متخصص پوست در درمان طیف گسترده ای از بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه، پسوریازیس، بثورات پوستی، روزاسه، سرطان پوست، چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و ریزش مو تخصص ویژه ای دارد. مراجعه منظم به متخصص پوست واجد شرایط برای همه گروه های سنی، از نوزادان گرفته تا سالمندان بالای 100 سال، مفید است.

متقاضیانی که می خواهند در آینده متخصص پوست شوند باید یک دوره تحصیلات تکمیلی حداقل 12 ساله را بگذرانند که شامل حداقل 3 سال آموزش رزیدنتی در زمینه پوست می شود - این دوره مربوط به 12-16000 ساعت مراقبت از بیمار است.

متاسفانه دانش و مهارت همه متخصصین پوست یکسان نیست. یافتن متخصص پوست مناسب که تجربه، دانش و مهارت‌هایش با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، به زمان و تلاش نیاز دارد. توصیه می شود بهترین متخصص پوست را به صورت آنلاین جستجو کنید یا از دوستان و خانواده خود بخواهید که یک متخصص پوست خوب را به شما معرفی کنند.

یک متخصص پوست خوب نیازهای شما را درک می کند.

چرم

هدف کلی یافتن بهترین متخصص پوست برای نیازهای خود است، برای این کار ابتدا باید نیازهای خود را ارزیابی کنید. چرا واقعاً می خواهید به یک متخصص پوست مراجعه کنید؟ نیازها یا نیازهای خاص پوست هر فرد را می توان به سه دسته درمان پزشکی، جراحی و زیبایی تقسیم کرد.

هر سه نوع درمان باعث بهبود پوست می شوند، اما هر کدام برای درمان مشکلات پوستی خاص مناسب هستند. همه متخصصان پوست در ارائه هر سه نوع مراقبت از پوست تجربه یا تخصص ندارند. برخی از متخصصان پوست در درمان های پوستی تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر تجربه زیادی در درمان های زیبایی دارند. درمان های پوستی اغلب برای بیماری های پوستی مانند روزاسه یا آکنه کیستیک مفید هستند. درماتولوژی به طور کلی با حذف تومور یا ملانوم سروکار دارد. همچنین، متخصصان پوست با متخصصان زنان که اطلاعات بیشتری در مورد سیستم تناسلی زنان دارند و متخصصان اورولوژی برای درمان بیماری های مقاربتی مانند سرطان همکاری می کنند.

درماتولوژی زیبایی شامل درمان های پوستی مانند بوتاکس و لیفت صورت است که برای جوانسازی، معکوس کردن علائم پیری یا پاکسازی صورت انجام می شود. علاوه بر این، تخصص زیبایی پوست به رفع موهای زائد بدن و صورت توسط لیزر می پردازد. هنگامی که نیازهای خود را مشخص کردید و دسته بندی خدمات مورد نیاز خود را مشخص کردید، می توانید لیستی از متخصصان پوست را که برای شما مناسب هستند محدود کنید.

نحوه برخورد با بیمار

پوست

همه بیماران حق دارند توسط متخصص پوستی که با آن احساس راحتی می کنند تحت درمان قرار گیرند. با استفاده از این توضیحات، باید بتوانید یک متخصص پوست را پیدا کنید که شخصیت و سبک ارتباطی شما با شما مطابقت داشته باشد. هنگام خواندن توصیفات بیماران قبلی یا درخواست از یکی از آشنایان خود برای معرفی یک متخصص پوست، مراقب باشید اگر متخصص برای دیدن بیماران عجله می کند یا به آنها فرصتی می دهد تا نگرانی ها و خواسته های خود را بیان کنند. یک متخصص پوست خوب وقت می گذارد تا نگرانی های خود را با بیماران در میان بگذارد و تمام گزینه های درمانی ممکن را توضیح دهد.

خدمات پس از ساعت

بسیار مهم است که این بیماران حتی در خارج از ساعات کاری، یعنی شب ها و تعطیلات، همیشه در دسترس متخصص پوست باشند. بسیاری از متخصصان پوست همیشه در دسترس هستند و شرایط خاصی مانند آلرژی را مدیریت می کنند. تصور نکنید که اگر در تعطیلات یا خارج از محل کار مشکلی دارید، کسی سراغ شما نخواهد آمد.

در طول جلسه تور به هر سوالی پاسخ دهید

درمان متخصص پوست باید به گونه ای باشد که بیمار احساس کند در طول ویزیت پزشک به تمام سوالات او پاسخ داده و مشکلات او را حل کرده است. بیماران نباید سردرگم مطب پزشک را ترک کنند. برخی از بیماران به طور دقیق علائم و ناراحتی خود را توصیف نمی کنند. دیگران باز و آزاد هستند تا نگرانی های خود را بدون احساس فشار یا عجله توضیح دهند.

پزشک نباید بیمار را مجبور به عجله کند، بلکه باید با حوصله گوش کند. متخصصان پوست با انواع مشکلات پوستی مانند خال، لک و مو سروکار دارند. به منظور ارائه بهترین درمان برای بیماران، متخصصان پوست به طور مداوم دانش و مهارت های خود را به روز می کنند.

نظرات و توصیفات را ببینید

نکته دیگری که در کنار تذکر پزشک می تواند دلیلی بر مهارت و تجربه متخصص پوست باشد، نظر بیماران قبلی است. ببینید دیگران در مورد متخصص پوست و خدمات آنها چه می گویند. بررسی‌هایی را بررسی کنید که به شما در مورد متخصص پوست و ویژگی‌هایی مانند راحتی مطب، ساعات کار، یا هزینه‌های پنهان می‌گویند. البته نباید به نقدها اعتماد کامل داشته باشید. بهتر است با احتیاط پیش بروید.

اگر خودتان نمی توانید یک متخصص پوست خوب پیدا کنید، درخواست از دیگران برای توصیه می تواند نقطه شروع خوبی باشد. از پزشک خانواده یا حتی دوستان و خانواده خود بخواهید که بهترین متخصص پوست را به شما معرفی کند.

ارزیابی بعد از جلسه اول

مراجعه به متخصص پوست مانند امضای قرارداد مادام العمر نیست که نتوانید آن را لغو کنید. گاهی اوقات لازم است برای یافتن متخصص پوست مناسب به چندین متخصص مراجعه کنید. بنابراین، تجربه خود را پس از جلسه اول مرور کنید.

متخصص چقدر دلسوز بود؟ آیا او صدای شما را شنید؟ واکنش های او چه تاثیری روی پوست شما داشت؟ آیا کلینیک دوستدار محیط زیست است؟ آیا به شما زمان کافی دادند؟ اگر از توجه کارشناس راضی نیستید، می توانید قرار بعدی خود را لغو کرده و جستجوی خود را دوباره شروع کنید.

بیمه

و آخرین نکته بسیار مهم؛ برای اینکه با قبض های شکسته و بدون بیمه غافلگیر نشوید، باید مطمئن شوید که شرکت بیمه شما معتقد است که متخصص پوستی که انتخاب می کنید می تواند درمان مورد نیاز شما را انجام دهد. وضعیت کارشناس را حضوری در شرکت بیمه بررسی کنید. همچنین در صورت صلاحدید شرکت بیمه از پزشک معالج خود نامه ارجاع دریافت کنید.

خلاصه

آکنه های ساده ممکن است به اندازه کافی جدی به نظر نرسند که لازم باشد در مورد یافتن متخصص پوست مناسب نگران باشید، اما برخی از بیماری های پوستی جدی تر هستند و باید توسط یک متخصص پوست آموزش دیده درمان شوند. به عنوان مثال، برخی از انواع سرطان پوست بسیار خطرناک هستند و نیاز به درمان دقیق و فوری دارند.

ادامه مطلب: https://pezeshke-shahr.com/پوست-و-مو/متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز/