معرفی روش های مختلف برای پاکسازی پوست صورت

تقریباً همه خانم ها رویای پوستی زیبا و شاداب را در سر می پرورانند و برای آن تلاش می کنند. بدیهی است که پوست سالم، زیبا و شاداب تاثیر زیادی در ظاهر دارد. پاکسازی پوست می تواند برای این منظور بسیار مفید باشد. قرار گرفتن در معرض آلودگی، نور خورشید، نظافت نامناسب و حتی استرس می تواند بر روی پوست تاثیر منفی بگذارد. در این صورت، پاکسازی پوست همراه با مراقبت از پوست، سلول های مرده پوست را تمیز و از بین می برد.

در برخی موارد، از طریق روش‌های معمولی مانند تمیز کردن، اپیلاسیون یا سایر درمان‌های خانگی انجام می‌شود. اما اگر مشکلات پوستی جدی دارید، باید از پاک کننده پوست استفاده کنید. از سوی دیگر، درمان های خانگی اغلب در دراز مدت موثر هستند. به همین دلیل، در بیشتر موارد، پزشکان روش های بالینی را توصیه می کنند.

افراد به دلایل مختلف از روش های مختلف پاکسازی صورت استفاده می کنند. برخی از افراد می خواهند از شر آکنه صورت از جمله لکه های سیاه خلاص شوند. برخی از افراد نیز روش های مختلف پاکسازی را برای سلامت و جوان سازی پوست امتحان می کنند.

در این مقاله روش های مختلف پاکسازی پوست به همراه موارد استفاده ارائه شده است.

پاک کننده پوست چیست؟

پاکسازی پوست همان روشی است که افراد برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. این روش ها اغلب سه هدف کلی را دنبال می کنند:

حذف سلول های مرده پوست

پاکسازی ناخالصی ها، روغن ها و مواد اضافی از پوست

برای حفظ، تغذیه یا بهبود جریان خون در پوست

به همین دلیل پاکسازی پوست بسیار مهم است. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به پاکسازی نامناسب پوست و باقی ماندن ناخالصی ها و مواد آرایشی روی پوست است. بنابراین، تنها با مسواک زدن می توانید تغییرات قابل توجهی را در پوست خود مشاهده کنید. در واقع لایه برداری به شما کمک می کند تا بافت پوست خود را بهبود ببخشید و پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. همچنین اکثر روش های پاکسازی برای مقابله با لک ها، جوش های سرسیاه و سرسفید و سایر مشکلات رایج پوستی بسیار مفید بوده و با افزایش گردش خون، سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. از دیگر مزایای روش های مختلف پاکسازی می توان به آبرسانی و تغذیه پوست و در نهایت جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد.

انواع روش های پاکسازی پوست

همانطور که می خوانید پاکسازی پوست به منظور مراقبت از پوست انجام می شود که شامل روش ها و تکنیک های مختلفی می باشد. یک طبقه بندی کلی از روش های پاکسازی پوست شامل دو دسته روش های خانگی و روش های پزشکی است. می توانید پوست خود را با محصولات طبیعی در خانه تمیز کنید. از طرفی انجام اقدامات بالینی پاکسازی پوست زیر نظر متخصص پوست نیز امکان پذیر است. در زیر موثرترین و بهترین روش های خانگی و پزشکی برای پاکسازی پوست معرفی شده است.

راه های تمیز کردن پوست در خانه

خودتان می توانید پوست را تمیز کنید. در اغلب موارد انجام روش های خانگی پاکسازی پوست، اگر اصولی و با استفاده از مواد مرغوب انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. موثرترین و بهترین روش های پاکسازی پوست در خانه عبارتند از:

از تمیز کردن مناسب استفاده کنید

یکی از موثرترین راه هایی که می توانید از پوست خود مراقبت کنید، تمیز نگه داشتن آن است. برای این منظور از یک شوینده مطمئن و باکیفیت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. با استفاده از پاک کننده، صورت خود را با حرکات دایره ای تمیز کنید. سپس چشمان خود را بشویید. می توانید از روغن نیز استفاده کنید. برای پوست های معمولی تا خشک، بهتر است از روغن زیتون یا نارگیل استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از روغن جوجوبا اغلب برای پوست های حساس و چرب توصیه می شود. اگر پوست چرب دارید، باید با استفاده از شوینده مناسب، چربی پوست خود را کنترل کنید. پاک کننده مناسب می تواند تمام آلودگی ها را از پوست شما پاک کند. پس از آن کافی است صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. این برای پاکسازی پوست شما بسیار مفید خواهد بود.

لایه برداری پوست

لایه برداری یک راه عالی برای پاکسازی و روشن کردن پوست است. لایه برداری سلول های مرده موجود در لایه بیرونی پوست را از بین می برد. در این روش از تعدادی محصولات مراقبتی موثر استفاده می شود که به آنها اجازه می دهد بهتر و عمیق تر به پوست نفوذ کرده و آن را بهتر پاکسازی کنند. می توانید از اسکراب صورت به عنوان یک روش لایه برداری استفاده کنید. برای استفاده از لایه بردار، مقداری از آن را بردارید و با حرکات دایره ای روی صورت خود ماساژ دهید. در این حالت مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند. پس از اتمام کار، صورت خود را با آب ولرم بشویید. لایه برداری پوست در پاکسازی عمیق و درخشندگی و شفافیت پوست بسیار موثر است. کافی است محصولات با کیفیت مناسب را انتخاب کنید و این روش را امتحان کنید تا تاثیر فوق العاده آن را روی پوست ببینید.

پوست صورت را بخورید

تقریبا همه با سیگار کشیدن پوست صورت و عوارض آن آشنایی دارند. بخار آب صورت می تواند به دفع سموم و پاکسازی عمیق پوست کمک کند. این کار جوش های سرسیاه و سرسفید را به میزان قابل توجهی از بین می برد و با آبرسانی به پوست از خشکی آن جلوگیری می کند. برای بخور کردن پوست می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. اما حتی اگر این وسیله را ندارید، می توانید ظرفی را از آب پر کنید و آب را گرم کنید. پس از به جوش آمدن آب، صورت خود را جلو بیاورید و روی آن را با حوله بپوشانید. می توانید از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، بائوباب، کندر و غیره استفاده کنید. برای بخور صورت بخور صورت در پاکسازی عمیق و از بین بردن آلودگی های پوست بسیار موثر است. در صورت تمایل می توانید پس از شستن صورت از انواع ماسک های موثر و با کیفیت نیز استفاده کنید. زیرا ماسک ها اغلب بعد از دود کردن پوست صورت تاثیر بهتر و عمیق تری دارند.

از ماسک های صورت استفاده کنید

ماسک صورت تغذیه می کند و به شفافیت پوست کمک می کند. همچنین ماسک صورت پوست را نرم و درخشان می کند. برای استفاده از ماسک صورت، اغلب توصیه می شود به نوع پوست خود توجه کنید و ماسکی متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. از طرفی ماسک عسل، جوش شیرین، آبلیمو و غیره. می توانید از ماسک های خانگی استفاده کنید و خودتان در خانه درست کنید. سپس فقط ماسک مورد نظر را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

از شستشوی صورت استفاده کنید

با استفاده از تونرها PH پوست متعادل می شود. تونرها با طراوت هستند و اغلب می توانند منافذ باز را ببندند. می توانید تونر را با انگشتان خود به صورت خود ماساژ دهید یا مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. تونرها همچنین پوست را هیدراته نگه می دارند. برای استفاده از تونر کافی است نوع مرغوب و مناسب پوست خود را خریداری کنید. حتی شما می توانید با ترکیب آب، گلاب و خیار یک تونر خانگی منحصر به فرد را در خانه تهیه کنید و روی صورت خود اسپری کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

اکثر مردم با مرطوب کننده ها آشنا هستند و اهمیت استفاده از آنها را می دانند در واقع استفاده از مرطوب کننده برای سلامت پوست بسیار مهم است به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه می شود مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود برخی افراد معتقدند که استفاده از مرطوب کننده باعث ایجاد چربی اضافی روی پوست می شود. اگر نه. اگر برای مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، پوست شما چرب تر می شود اگر پوست خشکی دارید، مرطوب کننده ها و لوسیون های غلیظ به شدت توصیه می شود همچنین اگر پوست چرب یا مختلط دارید، می توانید از مرطوب کننده های پایه آب یا ژل استفاده کنید. در هر صورت اهمیت استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید و سعی کنید برای سلامتی و مراقبت از پوست خود به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که اگر می خواهید پوست خود را در خانه تمیز کنید، علاوه بر محصولات و محصولات مناسب با نوع پوست خود، از محصولات و محصولات کاملا با کیفیت و اصل استفاده کنید. استفاده از محصولات بی کیفیت و استفاده از ترکیبات نامناسب می تواند بر سلامت پوست شما تأثیر منفی بگذارد و سلامت پوست شما را به خطر بیندازد.

روش بالینی پاکسازی پوست

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، با این حال، درمان های خانگی اغلب بسیار موثر هستند. اما معمولاً نتایج در صورت استفاده صحیح و طولانی مدت قابل مشاهده است.از طرف دیگر روش های بالینی بلافاصله پس از انجام نتایج را نشان می دهند. و اغلب نتایج این روش ها بهتر و موثرتر است. برخی از بهترین و موثرترین روش های پاکسازی بالینی عبارتند از:

پوست صورت

درمان‌های صورت اغلب به عنوان بهترین درمان پزشکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته می‌شوند که نتایج عالی را به دنبال دارد. این روش معمولا در بیمارستان ها و زیر نظر متخصص پوست انجام می شود. در فرآیند صورت، پوست صورت کاملاً از آلودگی و چربی پاک می شود و باکتری های پوست نیز از بین می روند. این روش به افزایش رطوبت پوست کمک می کند و گردش خون را تسریع می کند و مواد مغذی لازم را به پوست اضافه می کند. در بیشتر موارد، هنگام تمیز کردن صورت، مراحل زیر انجام می شود:

ماساژ پوست: معمولا در ابتدای درمان پوست صورت، پوست صورت و حتی پوست گردن با استفاده از روغن های موثر مانند روغن اسطوخودوس آرامش بخش ماساژ داده می شود.

پاکسازی: در این مرحله از محصولات و مواد مغذی مناسب با نوع پوست برای پاکسازی پوست استفاده می کنیم. ماساژ پوست را نیز می توان در این مرحله با استفاده از برخی محصولات موثر انجام داد.

لایه برداری: در این مرحله از یک لایه بردار ملایم و مناسب برای نوع پوست استفاده می شود تا لایه مرده پوست از بین برود و آلودگی ها از روی پوست پاک شود. همچنین می توان از برخی مواد برای شستشوی سطح استفاده کرد.

بخور صورت: در برخی از کلینیک ها پس از لایه برداری برای باز شدن منافذ پوست، بخور صورت انجام خواهد شد، معمولا در این مرحله پوست صورت به مدت 10-20 دقیقه مرطوب می شود. .

رفع ضایعات پوستی: کارشناسان کلینیک پس از بخار دادن پوست، ناخالصی های پوست را با استفاده از تجهیزات مناسب از لایه بیرونی پاک می کنند. در این مرحله جوش ها، جوش های سر سیاه و سر سفید در این مرحله از روی پوست پاک می شوند. .

در نهایت در برخی از کلینیک ها از لیزر نور استفاده می شود. در برخی از کلینیک ها، ممکن است از ماسک صورت یا لایه برداری شیمیایی نیز برای تمیز کردن موثرتر صورت استفاده شود، یا ممکن است یک حوله سرد روی پوست قرار داده شود تا منافذ پوست را ببندد. در واقع مرحله نهایی پاکسازی پوست در عمل صورت کاملا به نوع پوست، خواسته شما و کلینیک زیبایی بستگی دارد، همانطور که گفته شد این مرحله را می توان در هر کلینیک متفاوت از کلینیک دیگر انجام داد.

درمان‌های صورت از نظر بالینی به‌عنوان مؤثرترین و مؤثرترین روش پاک‌سازی پوست شناخته می‌شوند و زمانی که در بیمارستان‌های معتبر و اصولی انجام شوند، نتایج شگفت‌انگیز خواهد بود. علاوه بر پاکسازی پوست و از بین بردن ناخالصی ها و سلول های مرده، ماساژ صورت شامل یک ماساژ آرامش بخش نیز می شود که جریان خون را در پوست صورت افزایش می دهد. این روش حاوی محصولات و تکنیک های خاصی است که برای انواع بیماری های پوستی موثر است.

پاکسازی پوست با لیزر

از دیگر روش های موثر پاکسازی بالینی پوست می توان به پاکسازی پوست با لیزر اشاره کرد. لیزر درمانی پوست با استفاده از روش های مختلفی برای پاکسازی و بهبود وضعیت و سلامت پوست انجام می شود. پرتوهای لیزر باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و در نهایت منجر به جوانسازی و جوانسازی پوست می شود. در این روش انرژی لیزر در عمق مناسب وارد پوست می شود. سپس رنگدانه های پوست تحریک شده و تعداد غدد چربی کاهش می یابد. در بیشتر موارد پوست صورت پس از استفاده از روش لیزر درمانی کمی قرمز می شود. اما جای نگرانی نیست و پس از مدتی قرمزی پوست کاهش می یابد و نتایج مثبت لیزر درمانی در پاکسازی پوست نمایان می شود.

روش لیزر درمانی در لک های پوستی، منافذ باز پوست، چین و چروک و سفت شدن پوست بسیار موثر است. اما استفاده از این روش برای از بین بردن خشکی پوست، افزایش رطوبت و لطافت پوست توصیه نمی شود. بهتر است برای افزایش رطوبت و طراوت پوست اقداماتی مانند فیشال انجام دهید.

ضد عفونی کردن پوست

این روش همچنین به طور موثر اپیدرم را لایه برداری می کند و پوست را تمیز می کند. روش میکرودرم ابریژن در پاکسازی پوست و درمان آسیب های ناشی از نور خورشید، جای زخم و تغییر رنگ پوست بسیار موثر است. میکرودرم ابریژن از دو روش مختلف برای پاکسازی و پاکسازی پوست استفاده می کند:

در روش اول گروهی از کریستال های کوچک با استفاده از دستگاه مخصوص روی پوست پخش می شوند. سپس لایه بالایی پوست که حاوی سلول های مرده پوست است برداشته می شود و این کریستال ها همراه با سلول های مرده با استفاده از دستگاهی جذب می شوند.

در روش دوم معمولا ابزاری با نوک الماس ساخته می شود. این دستگاه روی پوست حرکت می کند و لایه برداری به این صورت انجام می شود. این روش به عنوان یک پاک کننده پوست عمل می کند و می تواند جریان خون را افزایش دهد.

بسیاری از مشکلات رایج پوست با استفاده از روش کلدرم ابریژن حل می شود و پوست شاداب و شفاف می شود.

پاکسازی پوست با میکرونیدلینگ

از دیگر روش های موثر برای پاکسازی پوست می توان به روش میکرونیدلینگ اشاره کرد. این روش به افزایش کلاژن در پوست کمک می کند و با تحریک مکانیسم پوست و تولید فیبروبلاست ها به بازسازی پوست کمک می کند. به این ترتیب یک سری سوراخ های کوچک در پوست ایجاد می شود و با ترمیم فرآیند اصلی و تقویت پوست به پاکسازی و تغییر پوست کمک می کند. با این کار پوست شروع به بهبود می کند و در نهایت این روش منجر به رفع تمامی عوارض پوستی می شود. روش میکرونیدلینگ اغلب در پاکسازی پوست برای از بین بردن لکه ها و لکه های روی پوست، زخم ها و ترک ها و همچنین از بین بردن برچسب های پوستی موثر است.

نواحی مختلف بدن و صورت را تمیز کنید

می توانید از روش های مختلف پاکسازی پوست برای نواحی مختلف بدن و صورت خود استفاده کنید. پاکسازی صورت نیاز به مراقبت زیادی دارد، زیرا صورت بسیار حساس است و به همین دلیل باید به نوع محصولات استفاده شده و سازگاری آنها با پوست توجه کرد.

پاکسازی پوست بدن نیز در رفع تیرگی پوست و جوانسازی پوست بسیار موثر است. برای مثال می توانید از روش های مختلف پاکسازی بدن برای لکه های تیره روی زانو یا آرنج خود استفاده کنید. تمیز کردن نواحی باعث تغییر رنگ و شفاف شدن پوست می شود. همچنین پاکسازی پوست بدن در رفع ترک ها و سلول های مرده پوست موثر است.

مردها هم می شویند؟

اما از آنجایی که آقایان بیشتر در معرض محیط های آلوده هستند، نیاز به مراقبت و پاکسازی پوست بیشتری دارند، بنابراین کارشناسان زیبایی کلینیک رویای آبی در حال تدارک سرویس پاکسازی ویژه آقایان هستند.

آیا آرایشگاه ها مکان مناسبی برای تمیز کردن پوست شما هستند؟

متاسفانه اکثر آرایشگاه های موجود با توجه به اینکه کلینیک های پوست و مو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند و تحت کنترل و نظارت موسسات مرتبط با کاربرد کیس هستند، بهداشت لازم برای استفاده از این خدمات را ندارند. محیط کلینیک و ... بنابراین تحت یک محیط امن تر و قابل اطمینان تری قرار دارند.

نتیجه

همانطور که خواندید، پاکسازی صورت برای از بین بردن سلول های مرده پوست و رفع مشکلات پوستی ایده آل است و انجام این کار برای سلامت پوست شما مهم است. برای روشن شدن پوست خود می توانید روش های خانگی و پزشکی مختلفی را انجام دهید. بدانید که شناخت نوع پوست برای مراقبت از صورت و بدن شما مهم است. اگر می خواهید روش های پاکسازی پوست را در منزل انجام دهید، توصیه می شود از محصولات و محصولات با کیفیت و مطمئن و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. اگر می خواهید روش های کلینیکی پاکسازی پوست را انجام دهید، به کلینیک با کادری متخصص و مجرب مراجعه کنید و از بهترین و بهترین محصولات برای پوست خود استفاده کنید. مراقبت خوب از سلامت پوست برای جلوگیری از پیری زودرس و حفظ سلامت و شادابی آن بسیار مفید خواهد بود، به همین دلیل باید زمانی را صرف تمیز کردن صورت خود کنید و پوست خود را به بهترین شکل تمیز و شفاف نگه دارید.


رفرنس مقاله: آموزش فیشیال پوست در تهران fatemehhabashi.com