مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان بسیار محدود است. در حقیقت چاپگر جوهر افشان با تمام مزایای خوب معایب و مشکلاتی نیز وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. این چاپگر به خصوص برای چاپ عکس بسیار قدرتمند و کاربردی است اما کاربران مشکلاتی دارند که باید قبل از خرید چاپگر به آنها توجه کنید.

در این مقاله برخی از مهم ترین ویژگی ها و معایب پرینترهای جوهرافشان را با کمک مهارت خدمات چاپگر کونیکا مینولتا در مرکز سخت افزار ایران به شما نشان خواهیم داد. کیفیت و اینکه واقعا چه مشکلاتی بر کیفیت دستگاه و نتیجه مطلوب تاثیر می گذارد.

بررسی مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان

قبل از خرید چاپگر از هر مدلی، باید به خوبی بدانید دستگاه مورد نظر چه محدودیت هایی دارد و چه ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهد. هر نوع چاپگر برای هدف خاصی طراحی شده است. برای مثال پرینترهای لیزری برای چاپ عکس چندان مناسب نیستند. بنابراین، دانستن مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به شما کمک می کند تا خریدی آگاهانه داشته باشید. به این ترتیب پس از خرید و مواجه شدن با محدودیت های دستگاه تعجب نخواهید کرد. ما به طور خاص مزایا و معایب چاپگرهای جوهرافشان را بررسی نمی کنیم. به طور خاص به بررسی ویژگی های این مدل می پردازیم و در نهایت مشخص می کنیم که آیا این ویژگی مزیت محسوب می شود یا محدودیت و مشکل.

سرعت کم

یکی از ویژگی های اصلی پرینترهای جوهرافشان سرعت پایین آنهاست. فرآیند ایجاد فشار لازم برای پخش رنگ در این مدل ها طولانی تر است و به همین دلیل سرعت چاپ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین می توان گفت یکی از معایب پرینترهای جوهرافشان سرعت پایین آنهاست. بنابراین اگر سرعت چاپ برای شما مهم است، خرید یک چاپگر لیزری را در نظر بگیرید.

همه چیز کار می کند

در ادامه بررسی مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان، شایان ذکر است که همه کاره بودن این مدل ها یک مزیت محسوب می شود. یعنی این نوع چاپگر می تواند روی سطوح مختلف چاپ کند.

کارتریج جوهر ارزان قیمت

مزیت دیگر پرینترهای جوهرافشان این است که کارتریج های ارزان تری نسبت به مدل های لیزری دارند. در واقع کارتریج چاپگر در این مدل قابل شارژ است و نیازی به خرید کارتریج جدید ندارید.

ارزان قیمت

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به مواردی که قبلا ذکر شد محدود نمی شود. مدل های لیزری معمولاً ارزان تر از مدل های لیزری هستند. البته این نظرات برای همه برندها و مدل ها داده نمی شود. به طور کلی به جرات می توان گفت که قیمت اولیه پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با مدل های لیزری کمتر است.

برای چاپ های بلند مناسب نیست

یکی دیگر از مشکلات پرینترهای جوهرافشان این است که برای چاپ های طولانی خیلی مناسب نیستند. اغلب پس از چند ساعت کار، چاپگر گرم می شود و این مشکل می تواند منجر به خرابی قطعات و آسیب زیادی به دستگاه شود.

اندازه کوچکتر و نگهداری آسان تر

در لیست مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان آوافرهنگ باید اندازه کوچک و نگهداری آسان را نیز به قسمت مزایا اضافه کنیم. استفاده از این نوع پرینترها حتی در حجم زیاد نسبت به مدل های لیزری آسان تر است. البته مدل های صنعتی بسیار بزرگ هستند اما به طور کلی چاپگر جوهرافشان کونیکا مینولتا یا هر برند دیگری به راحتی روی میز جا می شود.